Pärlan och Chayenne Foto: N-G Andersson, ngea@bredband.net

onsdag 6 oktober 2010

tidig tidig morgon...

Tidig tidig morgon, mörkt på himmelen just bara för att solen inte har stigit upp ännu.
En nyvaken liten Line som kommit in i vår sång och sömndrucket undrar var hennes hundar är, varpå det tassar in en, två nej fyra hundar som kryper nära gosar ner sig och värmer.
Klockan är 05.40 och Line myser belåtet kramar om de två närmsta och somnar belåtet om.

Ibland undrar jag vad kvalité är, ja i livet.
Är inte sådana här guldögonblick kvalité så säg. Att omges av familj och vänner som betyder något.
Att inte behöva ödsla massa med energi på sådant som inte har betydelse.

Hundarna skänker så oändligt mycket ovillkorslös kärlek, deras närhet och ömhet, att få växa upp mitt ibland detta som liten, det måste vara kvalité !
Nu så är klockan snart halvåtta och den nya fleecetröjan skall sättas på , de nyinköpta mjuka goa långkalsongerna sitter redan på :) Hösten är ljuvlig, då den varmt klädda lilla Line lämnats av i skolan och dess Äppeldag, så väntar en härlig långpromenad för mig och mina kära fyrbenta.

Ha en skön Höstdag !
Kram

1 kommentar:

  1. Josefine Stening6 oktober 2010 kl. 16:40

    Ja jag håller med dig, det är sådana guldögonblick som ger livskvalité. Det var verkligen fint beskrivet av en finfin morgonstund

    SvaraRadera