Pärlan och Chayenne Foto: N-G Andersson, ngea@bredband.net

måndag 18 oktober 2010

Blixthalka, nu kommer den , är vi beredda ?

Blixthalkan kom i helgen !
Var vi beredda tro, ja en del bilägare hade visst bytt till vinterdäck.
Här hemma hade vi inte hunnit med detta, men det var inte riktigt där skon klämde , ler*

Efter en spring/kisrunda i kastanjeparken i morse tidigt så låg alla fyra hundarna på sängen och sov, själv satt jag vid datorn och jobbade med föreningen.

Jag vände mig om och fick se att Kola var sårig bak på skinkan, och nere på benet.

Hon såg ut som en krigshjälte, då får jag se att Pärlan oxå är skadad, tre klor på varsin tass är av högt upp.
Ljumsken är oxå lite avskavd samt samma skav på benet som Kola...

Jag satte mig ner och funderade hur i fridens namn detta kunde ske...

BLIXTHALKAN.

Dom springer sina rundor i kastanjeparken, samma håll, samma hala kurva i tidig morgontimme..
Så efter detta konstaterande så plåstrades de två om , sen tog vi en "halkfri" promenad i våra vackra natur i 2 timmar, inga problem med detta för de skadade två :)

Så var VI beredda på blixthalkan...nej det kan man inte säga direkt, men nu så vet vi :D

Ha en skön höstdag !
Kram Katarina & fyra fyrnbeningar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar